Pakendikeskus võttis oma uuel veebilehel kasutusele ID-põhise sisselogimise lahenduse äriklientidele, loobudes varasemast paroolipõhisest süsteemist. Uuenduse eesmärk oli pakkuda turvalisemat ja kasutajasõbralikumat lahendust, kinnitab Pakendikeskuse turunduse ja e-poe juht Maarja Martin.
Otsus sündis e-poe arenduse käigus, kui ilmnes, et uue süsteemi tehnilised vajadused ja kasutajate ootused ei sobi enam klassikalise e-maili ja paroolipõhise logimisega.
“Varasemalt meil üldse ID-ga logimist ei olnudki valikus,” räägib Martin. “Kuna paljud ärikliendid olid sellist võimalust soovinud, otsustasime uue lahenduse kohe välja töötada. Klientidel on lihtsam, kui ei pea e-maile ja paroole meeles pidama ning lähitulevikus hakkab olema ID-kaart ka kliendikaart.”
Projekti arendustöödes osales Zaproo meeskond. Zaproo kliendiedukuse juht Matthias Kreisman toob välja, et ID-lahendus sobis Pakendikeskuse e-poe ärimudeli ja kasutajaskonna vajadustega väga hästi. “Kuna e-poe peamised kasutajad on ärikliendid, on eriti oluline, et lepinguliste klientide puhul oleks tehingu hetkel isik selgelt tuvastatud. Samas pakkusime üldiselt ka turvalisemat ja mugavamat sisselogimisviisi, kuna paroolidega kaasnevad mitmed turvariskid ja ebamugavused,” selgitas Kreisman.
ID-põhine logimine on Martini sõnul täna igapäevane lahendus: “ID on tänapäeval kõikjal. See on kliendikaart, logimise viis, registreerimise viis ja inimesed on sellega harjunud.”
Paroolide kasutamine seevastu toob turvariske. “Paroolid salvestatakse nähtavale, jagatakse kolleegidega või kasutatakse igal pool samu paroole. Kui üks parool lekib, testitakse seda mitmes kohas,” kirjeldab Martin.
Kreisman lisab: “Paroolid on sageli nõrgad, korduvkasutuses ja võivad lekkida. Kui ühe konto taga on kogu ettevõtte andmed ja volitatud kasutajad, siis on oluline, et sisselogimine oleks võimalikult kindel.”
Lisaks aitas uus lahendus paremini täita andmekaitse ja GDPR-i nõudeid. “Isikukoodi hoiustamine toob küll täiendava vastutuse, kuid aitab saavutada selge seose kasutaja ja tegevuste vahel,” selgitab Kreisman. See võimaldab vajadusel täpselt tuvastada, kes mingit tegevust tegi.
Uus lahendus annab ärikliendile ka parema kontrolli oma ettevõtte kasutajate üle. “Nüüd saavad ettevõtted ise hallata, kellel on õigused tellida kaupa,” ütleb Martin. “Kui kolleeg lahkub või uus lisandub, saab kontot kohe muuta ja näha, kellel on ligipääs.”
Kreisman toob välja, et kasutajakogemuse kujundamisel oli oluline võimaldada ka mugav konto vahetamine: “Paljud ärikliendid haldavad mitut ettevõtet. Isikukoodi abil on võimalik peale tuvastust valida, millise kontoga soovitakse jätkata, ja kontot saab vajadusel vahetada ilma uuesti sisse logimata.”
Tehniliselt polnud üleminek sugugi lihtne. “Suurim väljakutse oli teha üleminek võimalikult sujuvaks, eriti mis puudutab vana e-poe kliente,” märgib Kreisman. “Varem oli paljudel ettevõtetel üks üldine konto, millega kõik sisse logisid. Nüüd on igal isikul oma volitus ja konto.”
Samuti tuli tehniliselt lahendada, kuidas panna platvormi spetsiifika, olemasolevad funktsioonid ja majandustarkvara omavahel sujuvalt tööle. “Õnneks ID-tuvastusteenused on Eestis hästi lahendatud, dokumenteeritud ja töökindlad, mis lihtsustas integratsiooni selles osas,” lisab Kreisman.
Kuidas on kliendid muudatusele reageerinud? “Suurem osa kliente on uuenduse hästi vastu võtnud,” kinnitab Martin. “Mõned kliendid olid esialgu harjumuses kinni ja registreerisid ekslikult eraisiku konto, kuid sellele reageerisime kiiresti — tegime väikesed muudatused ja lisasime teavitavad tekstid.”
Zaproo vaatepunktist oli sarnane kogemus: “Enamus kasutajaid on muudatuse hästi omaks võtnud. Mõni klient üritab esialgu siiski vanast harjumusest e-maili ja parooliga siseneda, seetõttu oleme ka peale lansseerimist kasutajateekondi täiendanud,” ütleb Kreisman.
Üllatusi siiski esines. “Ei osanud arvestada, et võib tekkida olukord, kus näiteks inimene ei soovi oma isikut nimeliselt ettevõtte kontoga siduda,” toob Martin esile ühe juhtumi. Seni on selline olukord juhtunud kahe ettevõtte puhul. Samas rõhutab ta, et eriti suurtes ettevõtetes on tellija nimi oluline, et hiljem oleks võimalik transpordi käigus teha selgeks, kes kauba tellis.
Sarnaseid ID-põhiseid lahendusi kasutatakse Eestis laialdaselt. Kreisman toob näideteks välja, et väga sarnase loogikaga töötab näiteks Bauhofi e-pood ning Telia iseteenindus. “Kõigi nende puhul on peale isikutuvastust võimalik valida, millise ettevõtte või konto alt soovid jätkata,” selgitab ta.
Tulevikuplaanid ja järgmised arendused
Pakendikeskus plaanib e-poe edasiarendustega jätkata. “Töötame igapäevaselt selle nimel, et kasutuskogemus oleks intuitiivne, mugav, loogiline ja kiire,” ütleb Martin.
Ka Zaproo poolelt on arenguid mõeldud edasi: “Tulenevalt klientide tagasisidest teeme pidevalt täiendusi. On arutatud ka teiste kaasaegsete tuvastusmeetodite lisamist,” toob Kreisman välja.
Üks uuenduse nähtavamaid edulugusid on olnud mobiilivaade. “Palju oleme juba komplimente saanud mobiiliversiooni eest,” rõõmustab Martin. “Varasema lehega jäi mobiilne kogemus tahaplaanile ja kliendid ootasid ammu, et see paraneks.”